Pour faire les pieces de renfort qui supporteront le moteur, il serait pratique que je puisse avoir ce moteur a proximité. sauf qu'il est lourd et difficile a déplacer. Je me suis fait un modèle de mon moteur, avec des planchettes et des feuilles de plastique. Ce modèle est très grossier sauf pour les pièces de fixation et la sortie de la transmission vers l'arbre d'hélice, dont j'ai scrupuleusement respecté les dimensions et rapports de position entre eux. Grace a ce modèle, j'ai pu sculper dans du polystyrene, les pièces qui supporteront le moteur, puis, reporter les dimensions de ces pièces de polystyrene, dans du chene blanc. Ces pièces de chene blanc sont ensuite solidement installées en position, et le tout est ensuite recouvert de fibre de verre.
J'ai installé le gouvernail en place, avec le pallier inférieur solidement fixé dans la quille. Le pallier supérieur viendra plus tard. Ce safran a quelque chose de particulier, il est en deux sections, articulé. C'est la mon invention, quelque chose auquel j'ai pensé et qui permet de donner au bateau une manoeuvrabilité qui, sinon, ne serait obtenue que par l'ajout d'un propulseur latéral a l'arrière. J'y reviendrai plus tard.
Une fois le gouvernail en place, j'ai finalement pu estimer l'endroit ou je passerai l'arbre de l'hélice, et j'ai percé le trou dans la quille a cet endroit. Percer un trou de près de 2 pouces de diamètre, en diagonale dans près de 3 pouces d'épais de chene blanc, mettons que c'est plus facile a dire qu'a faire.
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Summer 2007, I reached a point where I have to fix the reinforcment parts where the engine will be installed. I bought a second-hand Perkins M30 engine, 29 HP at 3800 RPM, equipped with a heat exchanger and a marine transmission, everything working fine, and that everything weights near 300 lbs. This is far from the previous outboard 4 stroke 9.9 HP engine that I could lift and move, alone. However, we need to keep in mind that the inboard engine will be mounted much closer to the center of gravity of the boat, than was the outboard engine, completely at the rear. That, plus the wider and longer hull at the rear, that will provide more buoyancy. I estimate roughly 4 cubic feet more water displacment, giving 240 lbs more buoyancy.
To make those reinforcment parts that will support the engine, it would be convenient to have the engine nearby, except that it is very heavy and difficult to move. So I made myself an approximate model of my engine using pieces of wood and plastic sheets. This is a rough model except I scrupulously respected the position of the mounting tabs and the transmission's output flange. Using that model, I could carve in styrofoam, the pieces on wich the engine will rest, and then report the resulting dimensions, in pieces of white oak. These pieces are then strongly fixed in place and covered with fiberglass.
I installed the rudder in position, with the lower holding bracket strongly fixed in the keel. The upper holding bracket will be taken care of later. This rudder has something special, it is in two sections, articulated. It is my invention, something I thought about for a long time and that gives to my boat a manoeuverability that would be obtained, otherwise, only by adding a lateral stern thruster. I will talk more about it, later.
Once the rudder in position, I could estimate the position where the propeller shaft will be, and I drilled the hole in the keel. To drill a near 2 inches diameter hole diagonally in almost 3 inches thick white oak keel, let's say its easier said than done.





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